Bakan Uraloğlu: 11 Türk gemisi Hürmüz Boğazı’nı güvenle geçti
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, bölgede süren gerilime rağmen Türk sahipli 11 geminin Hürmüz Boğazı’nı güvenli şekilde geçerek Körfez’den ayrıldığını açıkladı.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, bölgede süren gerilime rağmen Türk sahipli 11 geminin Hürmüz Boğazı’nı güvenli şekilde geçerek Körfez’den ayrıldığını açıkladı.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Hürmüz Boğazı’ndaki Türk gemilerinin durumunu yakından takip ettiklerini belirterek, Orta Doğu ve Körfez bölgesinde mahsur kalan Türk uçağı bulunmadığını açıkladı. Uraloğlu ayrıca demir yolu, otoyol ve 5G yatırımlarına ilişkin önemli bilgiler paylaştı.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, İran’da kalan Pegasus’a ait bir uçağın Türkiye’ye getirildiğini açıkladı. Türk Hava Yolları’na ait uçağın da kısa süre içinde getirileceğini söyledi.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Hürmüz Boğazı’nda bulunan sekiz Türk gemisinin bölgeden çıkarılması için çalışmaların sürdüğünü belirtti. Sürecin Dışişleri Bakanlığı ile koordineli yürütüldüğü açıklandı.
Ulaştırma Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Türkiye’de 5G teknolojisine geçiş sürecine ilişkin önemli açıklamalarda bulundu. Uraloğlu, Recep Tayyip Erdoğan’ın dün 5G dönemini resmen başlatmasıyla birlikte Türkiye’nin dijital altyapısında tarihi bir eşiğin geride bırakıldığını belirtti.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Hürmüz Boğazı ve çevresindeki su yollarında Türk gemilerini yakından izlediklerini, bölgedeki riskleri ve alınan güvenlik önlemlerini paylaştı.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Libya askeri heyetini taşıdığı sırada Ankara’da düşen uçağın kara kutusundaki ses kayıtlarının tamamen çözüldüğünü açıkladı. Uraloğlu, pilotların uçuşun ilk dakikalarında “iki jeneratörün devre dışı kaldığını” konuştuklarını belirterek kazaya giden sürecin büyük ölçüde netleştiğini söyledi.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Mersin’de inşası süren Çeşmeli-Kızkalesi Otoyolu’nun tamamlandığında yıllık 2,2 milyar liralık tasarruf sağlayacağını açıkladı.