Fransa, rekor sıcaklıklar sebebiyle nükleer reaktörleri kapattı

0
Fransa, rekor sıcaklıklar sebebiyle nükleer reaktörleri kapattı
Fransa'da etkili olan rekor sıcak hava dalgası nedeniyle bazı nükleer reaktörler geçici olarak devre dışı bırakıldı. Seine ve Rhone nehirlerindeki su sıcaklıklarının yükselmesi, çevresel sınırların aşılması riskini artırırken enerji üretiminde de kesintilere yol açtı.

Fransız enerji şirketi EDF, Paris'in doğusundaki Nogent-sur-Seine ve Lyon yakınlarındaki Bugey nükleer santrallerindeki reaktörleri geçici olarak durdurdu. Kararın, nehir ekosistemlerini korumaya yönelik çevre kuralları kapsamında alındığı belirtildi.

Nükleer santraller, reaktörlerin soğutulması için nehir suyunu kullanıyor ve suyu bir miktar daha ısınmış şekilde yeniden nehre bırakıyor. Sıcak hava dalgaları sırasında nehirlerdeki doğal sıcaklık artışı nedeniyle işletmeciler, yasal sıcaklık limitlerini aşmamak için üretimi azaltmak veya durdurmak zorunda kalıyor.

EDF ayrıca Seine Nehri üzerindeki Nogent-sur-Seine tesisinde hafta başından itibaren üretimin kademeli olarak düşürüldüğünü açıkladı. Fransa'nın güneybatısındaki Garonne Nehri üzerinde bulunan Golfech Nükleer Santrali'ndeki bir reaktör de benzer gerekçelerle devre dışı bırakıldı.

Buna rağmen Fransız elektrik şebekesi işletmecisi RTE, ülkedeki elektrik talebini karşılayacak yeterli üretim kapasitesinin bulunduğunu duyurdu.

Öte yandan sıcak hava dalgası ülkede can kayıplarına da neden oldu. Yetkililer, sıcaklığa bağlı en az 18 kişinin yaşamını yitirdiğini, 18 Haziran'dan bu yana ise 40'tan fazla kişinin boğularak hayatını kaybettiğini açıkladı.

  • Next Social

Yorum Yazın