Fransız enerji şirketi EDF, Paris'in doğusundaki Nogent-sur-Seine ve Lyon yakınlarındaki Bugey nükleer santrallerindeki reaktörleri geçici olarak durdurdu. Kararın, nehir ekosistemlerini korumaya yönelik çevre kuralları kapsamında alındığı belirtildi.
Nükleer santraller, reaktörlerin soğutulması için nehir suyunu kullanıyor ve suyu bir miktar daha ısınmış şekilde yeniden nehre bırakıyor. Sıcak hava dalgaları sırasında nehirlerdeki doğal sıcaklık artışı nedeniyle işletmeciler, yasal sıcaklık limitlerini aşmamak için üretimi azaltmak veya durdurmak zorunda kalıyor.
EDF ayrıca Seine Nehri üzerindeki Nogent-sur-Seine tesisinde hafta başından itibaren üretimin kademeli olarak düşürüldüğünü açıkladı. Fransa'nın güneybatısındaki Garonne Nehri üzerinde bulunan Golfech Nükleer Santrali'ndeki bir reaktör de benzer gerekçelerle devre dışı bırakıldı.
Buna rağmen Fransız elektrik şebekesi işletmecisi RTE, ülkedeki elektrik talebini karşılayacak yeterli üretim kapasitesinin bulunduğunu duyurdu.
Öte yandan sıcak hava dalgası ülkede can kayıplarına da neden oldu. Yetkililer, sıcaklığa bağlı en az 18 kişinin yaşamını yitirdiğini, 18 Haziran'dan bu yana ise 40'tan fazla kişinin boğularak hayatını kaybettiğini açıkladı.


