Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, Cumhurbaşkanlığı Külliyesi'nde düzenlenen "Mah-ı Muharrem Oruç Açma Lokması Programı"nda vatandaşlarla bir araya geldi.
Konuşmasına katılımcıları selamlayarak başlayan Erdoğan, Muharrem ayının İslam alemi için hayırlara vesile olmasını temenni etti. Tuttuğu oruçlar ve yapılan duaların kabul olmasını dileyen Erdoğan, Hazreti Peygamber'e, Ehlibeyt'e ve tüm muhibbanına salat ve selam gönderdi.
"Kerbela'nın acısını yüreğimizde hala taşıyoruz"
Muharrem ayının en önemli günlerinden biri olan Aşure Günü öncesinde Kerbela şehitlerini anan Erdoğan, "Kerbela'nın acısını yüreğimizde hala taşıyoruz. Kerbela'nın hüznünü ve kederini kalbimizin derinliklerinde hissediyoruz." ifadelerini kullandı.
Hazreti Hüseyin ve beraberindeki yol arkadaşlarının şehadetinin üzerinden asırlar geçmesine rağmen acısının dinmediğini belirten Erdoğan, "Gönüller Sultanı'nın 'Benim dünyadaki çiçeğim' diyerek sevdiği Hazreti Hüseyin Efendimiz'in ve yarenlerinin şehit edilmesinin kederini 14 asırdır yaşıyoruz." dedi.
Erdoğan, "Hicri 61 yılının 10 Muharrem gününde bedenler bir bir toprağa düşse de hak ve hakikat yere düşmemiştir. Çadırlar ateşe verilse de Ehlibeyt muhabbetinin çerağı hiç ama hiç sönmemiştir." diye konuştu.
Ehlibeyt sevgisinin milletin manevi mayasını oluşturduğunu ifade eden Erdoğan, "Şu hakikati hepimiz çok iyi biliyoruz; Ehlibeyt'e duyulan hürmet ve bağlılık bu milletin özüdür, mayasıdır." dedi.
"Peygamberimizin tavsiyesi kurtuluş reçetemizdir"
Birlik ve beraberlik mesajları veren Erdoğan, Kur'an-ı Kerim'in müminlere yönelik kardeşlik çağrısını hatırlattı.
"Rabbimizin 'Hepiniz birlikte Allah'ın ipine sımsıkı sarılın ve ayrılığa düşmeyin' emri, nifak girişimlerine karşı en güçlü kalkanımızdır." diyen Erdoğan, Hazreti Peygamber'in, "Mümin, mümin kardeşi için birbirine sımsıkı kenetlenmiş tuğlalardan oluşan bir bina gibidir." hadis-i şerifini hatırlatarak, "Peygamberimizin tavsiyesi kurtuluş reçetemizdir." ifadelerini kullandı.
Erdoğan ayrıca Hacı Bektaş Veli'nin "Bir olalım, iri olalım, diri olalım" çağrısının da milletin kardeşliğini güçlendiren temel değerlerden biri olduğunu söyledi.
Göreve geldikleri günden bu yana toplumun tüm kesimlerine eşit yaklaştıklarını belirten Erdoğan, "İnancından, mezhebinden, meşrebinden dolayı hiç kimseye farklı muamelede bulunmadık. Bilhassa Alevi canlarımızı asla ihmal etmedik." dedi.
Alevi-Bektaşi Kültür ve Cemevi Başkanlığı'nın kurulmasının bu anlayışın önemli bir göstergesi olduğunu ifade eden Erdoğan, cemevlerine yönelik desteklerin sürdüğünü kaydetti.
Cumhurbaşkanı Erdoğan, "Bugün itibarıyla ülkemizin dört bir yanındaki 1133 cemevinin aydınlatma gideri başkanlığımız tarafından karşılanıyor." bilgisini paylaşarak, son üç yılda yüzlerce cemevinin bakım, onarım ve tefrişat ihtiyaçları için önemli kaynak ayrıldığını söyledi.
Deprem bölgesindeki cemevlerine de destek verildiğini belirten Erdoğan, yıkılan veya ağır hasar gören cemevlerinin yeniden inşasının sürdüğünü ifade etti.
Konuşmasının sonunda Hazreti Hüseyin'i ve Kerbela şehitlerini bir kez daha rahmetle yad eden Erdoğan, "Mah-ı Muharrem oruçlarımızın birlik ve beraberliğimizin güçlenmesine vesile olmasını diliyorum." diyerek sözlerini tamamladı.


