Adalet Bakanı Akın Gürlek, Uluslararası Uyuşturucu Kullanımı ve Kaçakçılığı ile Mücadele Günü dolayısıyla yaptığı açıklamada, uyuşturucu ve zararlı maddelerle mücadelenin kararlılıkla sürdürüldüğünü bildirdi.
Sosyal medya hesabından paylaşım yapan Gürlek, bağımlılıkla mücadelenin yalnızca güvenlik boyutuyla değil, önleme, rehabilitasyon ve bireylerin yeniden topluma kazandırılması süreçleriyle birlikte ele alındığını ifade etti.
Bu kapsamda ceza infaz kurumlarında bağımlılıkla mücadeleye yönelik özel alanlar oluşturduklarını belirten Gürlek, hükümlü ve tutuklulara kapsamlı psiko-sosyal destek hizmetleri sunulduğunu kaydetti.
Gürlek, amaçlarının bağımlılık sarmalına sürüklenen bireylerin yeniden hayata tutunmalarını sağlamak ve topluma sağlıklı şekilde uyumlarına katkıda bulunmak olduğunu vurguladı. Uyuşturucunun özellikle gençleri, aile yapısını ve toplum sağlığını tehdit ettiğini belirten Gürlek, bu alandaki mücadelenin kesintisiz devam edeceğini ifade etti.
Adalet Bakanlığı tarafından paylaşılan verilere göre, 2005 yılından bu yana ceza infaz kurumlarında yürütülen rehabilitasyon çalışmalarından 1 milyon 601 bin 629 kişi faydalandı.


